onsdag 19 mars 2014

Vem är Marie Forleo?


Här kommer mitt första riktiga tips – Marie Forleo’s YouTube-kanal. En serieentreprenör med många bollar i luften - lite girl power över henne. Hon sprider sin passion, glädje och visdom.

Jag visste inte vem Marie Forleo var men med lite ”tur” på YouTube så hittade jag till hennes YouTube-kanal.  Detta var för ett bra tag sedan, 2-3 år kanske, och jag följer hennes veckoliga inlägg fortfarande. Maries slogan är “Create a Business and Life you Love” och hon delar med sig av alla möjliga svar till frågor hennes följare skickar in till henne. Så du hittar 100 tals video (och jag har sett de flesta av dem) med tips som kan hjälpa dig i ditt arbete och övriga liv.

Dessutom uppskattar jag att hon gör intervjuer med andra inspirerande människor, oftast från USA. Detta har hjälpt mig att få en inblick i den stora amerikanska marknaden och gett mig tips på böcker och nya människor att inspireras av.  

Hennes videoklipp är enligt mig uppdelade i de kortare Q&A (questions and answers) som passar bra att se när man har lite tid över. De är ofta mellan 5-10 minuter (nya videor brukar komma varje tisdag). Det är också lätt att hitta svar på frågor man själv är extra intresserade av då videornas titlar ofta är beskrivande.


Sedan är det de längre avsnitten som ofta är intervjuer med gäster till hennes ”show”. Dessa är ofta runt 20 minuter.



Vill ni läsa mer beröm om Marie Forleo så kan ni läsa på hennes hemsida vad andra skrivit om henne: http://www.marieforleo.com/praise/.


Hoppas det hjälpte någon :) Har ni också kommit i kontakt med Marie Forleo innan så dela gärna era erfarenheter om hur ni hittade henne och om det finns något speciellt ni gillar. Kanske första gången du såg detta? Vad är ditt första intryck?
"It takes courage to begin something, but it can take even more to end it". - Marie Forleo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar